Standardy ochrony małoletnich

Na podstawie ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r., poz. 1606) oraz art. 22 b ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczości na tle seksualnym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 560) informujemy, że  w Niepublicznym Zespole Poradni Specjalistycznych „PULS” G. Budasz i M. Weglarskis.j.  w Pile zostały wprowadzone standardy ochrony małoletnich, obejmujące:

  • zasady bezpiecznej rekrutacji,
  • zasady i procedurę interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka lub posiadania informacji o krzywdzeniu dziecka,
  • zasady bezpiecznego kontaktu personelu z dzieckiem — pacjentem,
  • zasady bezpiecznego kontaktu personelu z dzieckiem — pacjentem – wersja dla dzieci.

 

Pamiętaj!

Jesteś dla nas ważny! — czyli co robimy, aby dzieci czuły się u nas jak najlepiej.

Jesteś tu, ponieważ potrzebujesz naszej pomocy. Nasza placówka nazywa się Niepubliczny Zespół Poradni Specjalistycznych „PULS” Spółka jawna w Pile, w której mamy swoje poradnie. Pracują w nich lekarki i lekarze, pielęgniarki, logopedzi, rejestratorki a także inne osoby, które chcą pomagać dzieciom.

Oto, co będziemy robić, abyś czuł/czuła się dobrze jako nasz pacjent.

  • Możesz nam powiedzieć, jak powinniśmy się do Ciebie zwracać.
  • Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje.
  • Jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to spytać.
  • Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, w jaki sposób przebiegać ma zabieg lub diagnostyka, a chcesz się tego dowiedzieć — pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
  • Będziemy Cię traktować z szacunkiem. Nie będziemy Ci mówić, że nie boli, jeśli może zaboleć. Chcemy, żebyś zawsze czuł/czuła, że Twoje zdrowie, potrzeby i uczucia są dla nas ważne. Jeśli chciał/a/byś powiedzieć nam o tym, co Ci się podoba lub nie podoba w naszym zachowaniu, czy w poradni zrób to, postaramy się wysłuchać Cię z uwagą.
  • Będziemy starali się badać Cię delikatnie i dać Ci czas na oswojenie się z sytuacją. Czasem może to jednak nie być możliwe, jeżeli będziemy musieli udzielić tej pomocy szybko z uwagi na Twoje zdrowie.
  • Jeżeli potrzebujesz przytulenia lub pocieszenia, możesz nas o to poprosić. Nie zawsze będziemy mogli dać Ci tyle czasu, ile potrzebujesz, ale będziemy się starać. Nie będziemy Cię przytulać bez Twojej zgody.
  • Będziemy starali się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.

 

O czym jeszcze warto wiedzieć:

  • Jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz o tym powiedzieć lekarzowi, pielęgniarce i poprosić o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób, abyś był/a bezpieczny/a.
  • Czasem jesteśmy zabiegani i zmęczeni, możemy nie mieć czasu, aby z Tobą dłużej porozmawiać, bo czekają na nas dzieci, które pilnie potrzebują naszej pomocy. Prosimy, nie zniechęcaj się. W takiej sytuacji postaramy się wskazać Ci kogoś, kto będzie mógł odpowiedzieć na Twoje pytania i zaopiekować się Twoim problemem.

 

 

Numery telefonów do osób, z którymi możesz porozmawiać w razie potrzeby:

 

800 12 12 12

Dziecięcy telefon zaufania rzecznika praw dziecka

 

116 111

Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

 

800 12 00 02

Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie „Niebieska Linia”

 

112

Telefon alarmowy w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia